טלפון 077-4000179, רחוב פריימן 5, ראשון לציון, שעות עבודה ראשון-חמישי 09:00-18:00 

הסבר על אבטחת נקודות קצה

הסבר על אבטחת נקודות קצה

עפיפון שחור דיווח כי 53% מהארגונים נפגעו ממתקפות כופר ב-2021, ומספר זה היה צפוי לעלות ל-69% ב-2022 . התקפות סייבר לא מראות שום סימן להאטה, ולכן חיוני שלארגונים יהיו אמצעי זהירות נחוצים בתחום אבטחת הסייבר. אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על סביבת ה-IT שלך היא באמצעות תהליך אבטחת נקודות קצה.

מהי אבטחת נקודות קצה?

אבטחת נקודות קצה כוללת הקשחה ואבטחת נקודות הקצה שלך עם RMM כדי להגן מפני התקפות זדוניות. זוהי גישת אבטחת סייבר שמטרתה להגן על מערכת על ידי צמצום משטח ההתקפה שלה.

דוגמאות לנקודות קצה

נקודות קצה הן מכשירים מרוחקים המשמשים למחשוב. דוגמאות כוללות: מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, שרתים, טאבלטים, סמארטפונים, תחנות עבודה ומכשירי אינטרנט של הדברים (IoT).

מה ההבדל בין אבטחת נקודות קצה לאנטי וירוס?

אבטחת נקודות קצה כוללת את כל התהליכים, הכלים והתצורות שבהם אתה משתמש כדי להגן על נקודת קצה מפני גורמי איומים. זה לוקח ראייה רחבה הרבה יותר מאנטי וירוס , שהוא כלי מסוים שהוא חלק מחסנית ההגנה על נקודות הקצה שלך. באבטחת נקודות קצה, נעשה שימוש באנטי-וירוס בשילוב עם EDR, תצורות הקשחת נקודות קצה, סינון DNS, חומת אש , אבטחת רשת והדרכה למודעות אבטחה עבור משתמשי קצה.

מדוע אבטחת נקודות קצה היא חיונית

בסביבת ה-IT של הארגון שלך, יש שלוש נקודות כניסה עיקריות למערכת. נקודות הכניסה הללו הן אנשים, רשתות ונקודות קצה.

שחקני איומים יכולים לנסות לשכנע אנשים לתת להם את האישורים שלהם באמצעות אסטרטגיות כגון פישינג, התקפות אמון ואפילו זיוף בדוא"ל . חולשה ברשת שלך יכולה גם לאפשר למישהו להיכנס ולתקוף את המערכות שלך. כשזה מגיע לנקודות קצה, בסופו של דבר לא תוכל לעשות שום דבר למערכת אם אתה לא יכול להתחבר למכשיר. זו הסיבה שהם מהווים נקודת כניסה מרכזית למערכות IT.

כל נקודת קצה בודדת בארגון שלך היא נקודת כניסה לסביבת ה-IT שלך שעלולה להיות מנוצלת לאיום סייבר או מתקפת סייבר . לפיכך, הקשחת נקודות קצה צריכה להיות אחת מהדאגות העיקריות של אבטחת הסייבר של העסק שלך.

כיצד פועלת אבטחת נקודות קצה?

1) השג מידע מעשי

כדי להגן ביעילות על נקודות הקצה שלך מפני איומים נוכחיים, אתה צריך לדעת מה הם האיומים האלה. חפש מקורות אמינים שיכולים לספק לך את המידע העדכני ביותר על איומים וכיצד להתמודד איתם, נוהג המכונה מודיעין איומי סייבר . הנה כמה רעיונות שיעזרו לך להתחיל:

משאבי אבטחה מהימנים והזנות איומים

  • InfoSec Twitter ( התחל כאן )
  • CVE, RSS והזנות ממשלתיות
  • הזנות מוכרות של ספקי אבטחה

קהילות עמיתים

2) שדרג את תהליך ההתקשות שלך

עם המידע שתקבל ממקורות אלה, תהיה מוכן ליישם אותו בסביבת ה-IT שלך. כדי להבטיח שהיישום יהיה מוצלח, עליך להיות בעל תהליך התקשות מבוסס. כלול את השלבים החיוניים הבאים להפחתת איומים והקשחת מכשירים:

  • זהה את הסיכון
  • גלו את הסבירות וההשפעה
  • פתח את התצורה כדי לתקן או להפחית את הסיכון
  • בדוק ואמת את ההפחתה
  • פרוס את ההפחתה בשלבים, עם תוכנית גיבוי
  • תעדו את השינוי ודווחו על החריגים
  • עקוב אחר הפחתת הפגיעות באמצעות ה-RMM שלך

3) לצמצם את המורשת הפגיעה

למרבה הצער, ישנן טכנולוגיות עתיקות רבות שסובלות מפגיעות. תרצה לנקוט בפעולה נכונה כדי לצמצם את הפגיעויות הללו. להלן רשימה של פגיעויות מדור קודם:

4) אבטח את נקודות הקצה של הארגון שלך

התקשות מערכת ההפעלה

בליבת מאמצי האבטחה המודרניים עומד תחילה שיפור עמדת האבטחה של מערכת ההפעלה והתצורה שלה. חיזוק המבנה בשכבה זו מאפשר לשאר המאמצים שלך לשבת על בסיס יציב ומודרני. עיין במשאבים הבאים כיצד לעשות זאת ביעילות:

הקשחת רשת

כעת, לאחר שחיזקת את מערכת ההפעלה המקומית, פנה אל הרשת הרחבה יותר, והשירותים הנחשפים בקרב העולם המקושר. זה נע בין הגדרת הרשת המקומית להפחתת התעבורה הנכנסת המקובלת המותרת.

הגנות חשבון

הגבלת משטח ההתקפה הזמין עם חשבונות מקומיים, שירותים ומאגר האישורים מתסכל תוקפים ומונע העלאה מהירה וקלה של הרשאות. זה יכול להתריע על התקפה, להאריך את הזמן הדרוש לעקוף את ההקלות, או אפילו למנוע את הצלחת ההתקפה.

התקשות יישום

תוקפים מנסים לעתים קרובות לנצל כמה מהכלים וההגדרות הנפוצים ביותר שארגונים מסתמכים עליהם. אלמנטים אלה מופצים באופן נרחב ומותקנים בנקודות קצה. ללא תצורה נוספת, הם יכולים להוביל להתקפות קלות של הזדמנויות.

  • מיקרוסופט אופיס
  • Adobe Reader
  • הפוך את זה לתהליך
    • בחר אפליקציה
    • להעריך את הצרכים והסיכונים שלו
    • עבוד עם אנשי קשר מרכזיים כדי להבטיח איזון טוב בין סיכון לשימושיות
    • מחקר טכניקות התקשות עבור אותה תוכנית ספציפית
    • צמצם את הסיכון והחשיפה עם תצורות מקיפות יותר

התקשות הדפדפן

דפדפני אינטרנט נוטים להיות אחד המרכיבים היותר מתעלמים מהערימה. עם זאת, התצורה שלהם קובעת את הסצינה לאחת התוכנות הנפוצות ביותר המותקנות על מחשבים כיום. נעילה ואכיפה של כמה תכונות אבטחה בסיסיות יכולות לעזור לאבטח את נקודת הכניסה הקריטית הזו.

התחל עם הגדלת אבטחת נקודות הקצה שלך

אבטחת נקודות קצה היא מרכיב חיוני של אבטחת סייבר יעילה. אם המכשירים הארגוניים שלך מוקשחים ומוגנים מפני גורמי איומים והתקפות זדוניות, זה מונע ממפל של השפעות שליליות אפשריות להתרחש אי פעם. בנוסף, הרבה יותר פשוט להציב את ההגנות ואת אמצעי הזהירות המתאימים לפני מתקפה במקום לנסות להציל נתונים לאחר מעשה.

תוכנת ניהול נקודות הקצה האוטומטית של NinjaOne מספקת את היסודות של אבטחת נקודות קצה. הכלים שלנו מעניקים לך נראות גדולה יותר לתוך מכשיר, את היכולת לפרוס תצורות כדי להקשיח את נקודות הקצה, לנהל ולפרוס תיקונים ועוד. גלה כיצד Ninja יכולה לעזור להגביר את אבטחת נקודות הקצה שלך על ידי הרשמה לתקופת ניסיון בחינם, התקשרו עוד היום 077-4000179.

 

דרגו את המאמר post
דילוג לתוכן