טלפון 077-4000179, רחוב פריימן 5, ראשון לציון, שעות עבודה ראשון-חמישי 09:00-18:00 

שירותי תמיכה וניהול רשתות

שירותי תמיכה וניהול רשתות

שירותי תמיכה וניהול רשתות

 

איזה שימוש נעשה ברשתות תקשורת בעסקים?

רשת תקשורת בעסקים היא כל רשת פנימית שנמצאת בחברה או בעסק. למעשה, כל משרד שיש בו מחשבים המחוברים לרשת האינטרנט וגם זה לזה זקוק לשירותי תמיכה וניהול רשתות. העבודה ברשת היא חלק בלתי נפרד מהעבודה של עסקים רבים.

החיבור לרשת מתבצע על ידי כך שהמחשבים מחוברים לנתב מרכזי או לשרת כלשהו. הרשת מאפשרת תקשורת חיצונית לרשת האינטרנט וגם תקשורת פנים משרדית. מאחר ונושא התקשורת הוא כלי מרכזי בעבודה היום יומית של העסק – חשוב מאוד לתחזק את הרשת ולדאוג לכך שתפעל באופן תקין.

רשתות משרדיות יכולות להיות גדולות ומורכבות או קטנות ופשוטות יותר. הרשת הכי פשוטה עובדת על ידי חיבור כל המחשבים במשרד לנתב מרכזי אחד – שמחובר גם לאינטרנט. ישנם פתרונות תקשורת מורכבים יותר לעסקים – הכל בהתאם לגודל הארגון ולצרכים הספציפיים שלו.

העבודה ברשת מאפשרת למחשבים השונים לתקשר זה עם זה וכך גם מתאפשרות פעולות כמו חיבור לציוד רשת משותף – שליחת מסמכים למדפסת המשרדית, למשל. אפילו פעולה פשוטה כזו (הדפסה במדפסת משרדית) דורשת פעולת תקשורת תקינה. כדי לפתור תקלות ברשת במשרד – מומלץ להיעזר בשירותי תמיכה וניהול רשתות.

איך עובדות רשתות תקשורת?

רשתות תקשורת עובדות באמצעות חיבור של כל תחנה (מחשב) לשרת מרכזי או לנתב מרכזי. כל מחשב שמחובר לרשת מקבל כתובת ייחודית ברשת (שנקראת כתובת IP). כך יכולים המחשבים לתקשר אחד עם השני וגם לקבל גישה חיצונית לרשת האינטרנט.

החיבור בתוך המשרד נעשה בדרך כלל באופן קווי, ולא אלחוטי. רשת התקשורת כרוכה בהתקנת ציוד כמו נתבים (ראוטרים) ולעתים נעשה שימוש בשרתי תקשורת גדולים יותר. העבודה ברשת מאפשרת גישה של כל מחשב אל המידע של החברה. בעבר המידע היה נשמר בשרת משרדי שלכל המחשבים ברשת הייתה גישה אליו. במקרה כזה, מדובר בגישה פנימית שרק המחשבים המחוברים לאותה רשת פנים משרדית יכולים לקבל אותה. כיום נפוץ גם מאוד שימוש במידע המאוחסן בענן. בניגוד לרשת פנימית, מידע המאוחסן בענן בעצם נמצא ברשת האינטרנט, וניתן לגשת אליו מכל מקום – ולא רק מתוך המשרד.

למה בעצם צריך שירותי תמיכה וניהול רשתות

בעידן הטכנולוגי שאנו חיים בו היום, יש חשיבות רבה לפעילות שנעשית ברשת המשרדית. ללא חיבור לרשת, מי שעובד על מחשב מסוים במשרד אינו יכול לגשת לקבצים שהוא זקוק להם. הוא אינו יכול לבצע פעולות כמו שליחת מסמכים להדפסה, ולמעשה העבודה הנדרשת על המחשב נפגעת מאוד. לכן כל מחשב במשרד צריך חיבור תקין לרשת.

מאחר ורשת יכולה להיות בעלת מבנה מורכב ולכלול ציוד מיוחד שרק טכנאים מקצועיים יודעים להפעיל – כל רשת משרדית זקוקה לשירותי תמיכה וניהול רשתות. שירותים אלו מאפשרים לפתור תקלות פשוטות או מורכבות שקורות ברשת.

לא תמיד הפתרון המוכר של לכבות ולהדליק את המערכת יכול לפתור את התקלה. לעתים מקור התקלה הוא בתחנה ספציפית ברשת ולעתים מדובר בתקלה כוללת יותר. את ההבחנה הזו יכול לעשות איש תמיכה מקצועי שיודע לאבחן תקלות ולפתור אותן.

איך מתבצעת התמיכה ברשתות

שירותי תמיכה וניהול רשתות כמו שירותי מחשוב לעסקים יכולים להיעשות מרחוק או במשרד עצמו של הלקוח. לעתים קרובות ניתן לפתור תקלות באמצעות השתלטות מרחוק על מחשבים. תקלות שניתן לפתור מרחוק קשורות הרבה פעמים בנושאים של הגדרות, הרשאות משתמש וכדומה.

כאשר לא ניתן לפתור את התקלה מרחוק, שירותי התמיכה כוללים שליחת טכנאי מחשבים למשרד הלקוח ופתרון התקלה באופן פיזי שם.

שירותי התמיכה ברשתות נעשים על ידי טכנאים שעברו הכשרות מקצועיות בנושא תמיכה ברשתות תקשורת ומנוסים בפתרון תקלות מסוג זה.

לאפשרות התמיכה מרחוק יש כמה יתרונות מובהקים. התמיכה מרחוק חוסכת בזמן ובמשאבים ומאפשרת לפתור תקלות במהירות הרבה ביותר, כאשר הדבר אפשרי מבחינה טכנית. במידה וטכנאי התמיכה מרחוק מזהים שלא ניתן לפתור את התקלה על ידי שליטה מרחוק, הם שולחים טכנאי רשתות למקום.

מה חשוב לדעת כאשר בוחרים שירותי תמיכה וניהול רשתות

שירותי תמיכה וניהול רשתות יכולים להיות חלק ממערך פתרונות מחשוב כולל לעסק. כדאי לבחור בחברה שמציעה סל שלם של פתרונות מחשוב ויכולה לתת מענה מלא לכל צרכי המחשוב של העסק שלכם. צרכים אלו כוללים גם בדרך כלל התקנה של תוכנות ותמיכה במשתמשים, נושאים של אבטחת מידע והגנה מפני איומי סייבר וכן שירותי מחשוב נוספים.

חברה שמעניקה פתרונות כוללים יכולה לחסוך לכם משאבים כספיים ולייעל את העבודה השוטפת במשרד. בנוסף, טכנאי המחשבים והרשתות של החברה צריכים להיות ברמת מקצועיות גבוהה ובעלי ניסיון והסמכות רלבנטיות.

רצוי גם שהחברה תוכל לסייע בהקמה ושדרוג של הרשת המשרדית. במקרים רבים נוספים מחשבים לרשת, או שיש צורך בתכנון והקמה של רשת תקשורת פנימית חדשה. כאשר החברה שמעניקה את שירותי התמיכה והניהול של הרשתות יכולה גם להקים וגם לתחזק ולנהל את הרשת – יש בכך יתרון גדול עבור הלקוח.

בנוסף, שירות התמיכה לרשתות צריך לפעול ברמת זמינות גבוהה ביותר. יש צורך באפשרות לקבל מענה אנושי ומקצועי בכל שעות היום, כאשר העסק פעיל. זמינות גבוהה ומקצועיות ללא פשרות הן תכונות שמוכרחות לאפיין שירות מקצועי של תמיכה וניהול רשתות.

שירותי תמיכה וניהול רשתות חשובים לעסק שלכם

כל עסק שיש בו שימוש בשירותי מחשוב זקוק לשירות תמיכה מקצועיים לרשתות. ניהול מקצועי ואמין של הרשת שלכם יכול למנוע אובדן זמן עבודה יקר. כל מחשב ברשת שיש בו תקלות יכול לגרום לפגיעה בעבודה הרציפה ולעכב התקדמות בעבודה ובפרויקטים. אפשרות התמיכה מרחוק מאפשרת לכם לקבל עזרה עם התקלות ברשת במשרד בכל עת. לכן, ההשקעה בעבודה עם חברה המעניקה שירותי תמיכה לרשתות תמיד משתלמת עבורכם, לכיסוי מלא של כל השירותים מומלץ לשלב גם שירותי Help Desk.

4.8/5 - (40 votes)
דילוג לתוכן