טלפון 077-4000179, רחוב פריימן 5, ראשון לציון, שעות עבודה ראשון-חמישי 09:00-18:00 

מה זה SharePoint ומה זה עושה?

מה זה SharePoint ומה זה עושה

מה זה SharePoint ומה זה עושה?

 

SharePoint היא פלטפורמת השיתוף של מיקרוסופט, בדומה ל- Google Drive , ובכל זאת הרבה יותר. זה מקום שבו חברי הצוות יכולים לתקשר, להחליף נתונים ולעבוד יחד; מאגר קבצים משותף, בלוג, מערכת ניהול תוכן ברשת ואינטרא-נט.

מידע והוראות מפורטות במאמר זה חלות על SharePoint Online, SharePoint Server 2019, SharePoint Server 2016, SharePoint Foundation 2013, SharePoint Server 2013 Enterprise, SharePoint Foundation 2010 ו- SharePoint Server 2010.

 

SharePoint ככונן קבצים משופר

לפני כמה שנים, בשיתוף מיקרוסופט החדשני היה שני מרכיבים: Exchange, דואר אלקטרוני מופעל אשר ו שנה משותפת , ואת כונני קבצים ברשת . בכוננים האלה, שאולי תזכרו, היו אותיות כונן כגון S: "או" X: ", הכיל קבצים שכל הצוות שלך יכול היה לגשת אליהם, אך רק אדם אחד יכול היה לערוך אותם בכל פעם. כדרך לעקיפת הבעיה, תוכל להעתיק אותם למחשב המקומי שלך ולערוך שם. לעיתים הדבר יוביל לבלבול, המון החלפה ושמות קבצים.

 

מיקרוסופט יצרה את SharePoint, שסיפק כמה יתרונות:

גירסת קבצים : פירוש הדבר שיכול להיות לך קובץ "דוח חשוב שלנו.doc" יחיד. SharePoint היה מנהל את "הגרסה 1", "הגרסה 2" וכו '. היא אפילו סיפקה פונקציית הערות, כך שתוכל לתאר אילו שינויים הגרסא הציגה, למשל "זה מכיל את התגובות של אהרון".

צ'ק-אין / צ'ק-אאוט :

היכולת של משתמש לנעול קובץ משינויים על ידי משתמש אחר. אם מישהו ניסה לגשת לקובץ שביצע משתמש אחר בדק אותו, SharePoint יבקש ממנו להוריד אותו באופן מקומי, אך גם מזהיר כי כל שינוי שיבוצע עשוי להיות מסונכרן עם כל מה שהמשתמש הנוכחי עושה. זה סיפק זרימת עבודה פשוטה שבה לפחות מישהו צריך לחכות עד שהאדם האחר יסיים. גרסאות עדכניות יותר אף מציעות להודיע ​​לאדם כאשר הקובץ משוחרר.

אינדקסים חזקים וחיפושים : זה הפך לתכונה מאבני יסוד ככל שהעולם התרגל לגוגל הכל. חלפו הימים שבהם היית צריך לחדור דרך תריסר רמות תיקיות ולקוות שזכרת אותם בדיוק.

 

ממשק אינטרנט :

זה בשילוב עם החיפוש המשופר, הפך את SharePoint לחנות אחת לשיתופי פעולה על תוכן ארגוני.

שילוב עם Windows Apps : היכולת להשיג קובץ מ- SharePoint באמצעות קובץ > פתיחת דו-שיח שנראה בתוכניות של Windows כמו Microsoft Office .

בצעד חכם, מיקרוסופט שמרה גם על מושג כונן הקבצים הישן, כלומר תוכל לפתוח קובץ אקסל מכונן ה- "X:", לשנות אותו ואז לשמור אותו, ממש כמו קודם. עם זאת, ברקע, SharePoint יבדוק עבורך את הקובץ ואז בדוק אותו שוב וגרסא אותו עבורך. תכונות אלה עדיין קיימות ועובדות טוב, אך SharePoint הוא יותר מסתם כונן קבצים מפואר כיום.

 

Office 365 ופלטפורמת שיתוף הפעולה של SharePoint

ככל שגוגל, אפל, DropBox ואחרים שיפרו את היכולות של שירותי הענן שלהם, מיקרוסופט עבדה בכוחות עצמם. שירות שיתוף קבצים חדש בשם SkyDrive (כיום OneDrive ) השתלט על שיתוף קבצים פשוט. עם זאת, SharePoint הפכה למרכיב חשוב במוצר Office 365 של מיקרוסופט , אשר זיווג שיתוף פעולה מבוסס ענן עם גישה מבוססת מנוי ל- Office.

 

SharePoint הוא פלטפורמת תוכן אינטרנטית

אך לא בדיוק הוורדפרס או הריבוע המרחב שאתה כנראה משייך למונח זה. אתה יכול להשתמש ב- SharePoint כדי ליצור דפים ולפרסם אותם כאתר, אך אתה יכול גם ליצור אתר עבור צוות מחלקה, ואז לזרוק לתוכו Web Parts שיכול לכלול בלוג עם הכרזות, רשימת חברי צוות מ- Exchange, ספריה. של מסמכים ורשת נתונים המונעת על ידי חוברת עבודה של Excel .

כ- CMS אינטרנט הפונה לציבור זה היה מספיק, אבל כאינטרא-נט שיכול היה להראות קטעי נתונים ארגוניים, זה היה די מגניב.

 

מהו SharePoint היום?

SharePoint של היום בונה על חוזקותיו ותואם לדפדפני Windows , macOS , Android , iOS ודפי אינטרנט. הוא שומר על אותה מושג של "אתר", אך גרסאות עדכניות יותר הציגו את היכולת להוסיף אפליקציות לאתר זה. למפתחי צד ג 'יש אפילו שוק בו הם יכולים להציע את שלהם.

 

הוספת אפליקציות לגרסה מודרנית של SharePoint

SharePoint הוא כמו בסיס ביתי לצוות שלך, שבו אתה יכול לאסוף קבצים, דיונים, הכרזות וכמעט כל צורה אחרת של שיתוף פעולה שאתה יכול לדמיין.

 

טיפים לשימוש ב- SharePoint

SharePoint זמין כחלק מ- Office 365, אך רק עבור חשבונות עסקיים. עם זאת, ניתן יהיה להוסיף לחשבונות אלה רק עבור תשלום חודשי נוסף.

התפיסה המרכזית ב- SharePoint היא אתר. תחילה עליך להקים אתר ואז תוכל להוסיף אליו תוכן או ווידג'טים.

אמנם SharePoint היה בעבר CMS בדומה לוורדפרס, שבו אתה מציין תוכן וזה פורסם באתר ציבורי, אולם גרסת Office 365 משמשת יותר כמרחב שיתוף פעולה.

 

התקנה והטמעה של SharePoint

לעסקים וארגונים אשר מעונינים בהטמעה מקצועית, מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בשירותי מחשוב לעסקים ושלאחר ההטמעה תוכלו גם לצרוך מהם שירותי Help Desk במקרים של תקנות ותחזוקה שוטפת.

4.9/5 - (24 votes)
דילוג לתוכן