טלפון 077-4000179, רחוב פריימן 5, ראשון לציון, שעות עבודה ראשון-חמישי 09:00-18:00 

כיצד להגן על הרשת המחשוב מפני סוגי תוכנות זדוניות ווירוסים

כיצד להגן על הרשת המחשוב מפני סוגי תוכנות זדוניות ווירוסים
עולם התוכנות הזדוניות והוסירוסים משתנה כל הזמן. מי שמעוניין לגרום נזק למשתמשי המחשב מגלה תמיד דרכים חדשות לעצבן ואף לגרום נזק פיננסי ממשי באמצעות מתקפות הסייבר שלהם. מתקפות סייבר אלה נעשות ערמומיות ומתוחכמות יותר משנה לשנה. נוסף על כך, נוצרים מדי שנה מאות מיליוני וירוסי מחשב ותוכנות זדוניות. אין זה פלא שכולם ממשתמשים ביתיים וכלה בתאגידים גדולים לעיתים קרובות מתקשים לזהות ולהגן על הציוד והמידע שלהם מפני תוכנות זדוניות. כדי לעזור לך להבין למה אתה חייב להיות מחפש, ריכזנו רשימה של סוגי תוכנות זדוניות נפוצות וכיצד להגן בצורה הטובה ביותר על הרשת שלך, ועל המכשירים והמחשבים שעליהם נמצא המידע היקר שהם מכילים.

1. וירוס מחשב

כאשר אתה בדרך כלל רואה בעצמך תוכנה זדונית, סביר להניח שאתה חושב על וירוס מחשב מסורתי. עם זאת, רוב התוכנות הזדוניות אינן באות בצורה של וירוס. למעשה, וירוסי מחשב אמיתיים מייצגים רק 10 אחוז מהתוכנות הזדוניות של ימינו. ובכל זאת, חשוב להגן על ציוד מפני וירוסים. מכיוון שווירוסים משנים קבצים בתוך תוכניות לגיטימיות, ומכריחים לבצע את נזק בעת ביצוע ההדבקה לקובץ או פונקציה לגיטימיים, הם עשויים להיות קשים במיוחד להסרה. ברוב המקרים, קבצים הנגועים בווירוס מוסרים בהסגר או מוסרים לחלוטין ע"י תוכנת אנטי וירוס. וירוסים מתפשטים בקלות רבה ממכשיר אחד לאחר. לכן עדיף שתהיה תוכנת ניטור אנטי-וירוס חזקה שתפסיק את ההתפשטות ברגע שמתחיל הוירוס להתפשט.

2. באג

באגים בתוכנה גורמים לפגם כלשהו או לתוצאה לא רצויה אחרת. הם בדרך כלל לא נוצרים בכוונה, אך יכולים ליצור נקודת גישה לפושעי סייבר, מה שמאפשר להם להגיע לנתונים ולמידע שעליהם להיחסם. הדרך היחידה למנוע ניצול של באגים היא שמפתחים ימנעו שגיאות בעת יצירת תוכניות וניתוח מדוקדק יותר של הקוד המוגמר או לנהל מדינות קשיחה של עדכוני תוכנה שפותרים בדרך כלל באגים שהתגלו.

3. תולעים

תולעים הן אחת הצורות הוותיקות ביותר של תוכנות זדוניות. לרוב הם נמצאים במיילים. הודעת דואר אלקטרוני הנגועה בתולעת יכולה להתפשט ברחבי עסק שלם לאחר שאדם אחד בלבד פותח אותה. שלא כמו וירוסים, תולעים יכולות לעבוד לבד, מה שהופך אותן לפוגעות במיוחד. איומים כמו תולעים מדגישים את הצורך בתוכנת אנטי-וירוס ותוכניות הסרה שניתן לפרוס במהירות רבה לצד דגש רק של אבטחת מידע.

4. סוס טרויאני

תוכניות סוסים טרויאניים הן אחת הצורות הנפוצות ביותר של תוכנות זדוניות כיום. הם מתיימרים להיות תוכנית לגיטימית אך כוונתם הזדונית האמיתית מתרחשת ברקע לפני שמשתמשים נגועים מבינים שיש להם בעיה. משתמשים יכולים להיתקל בתוכניות של סוסים טרויאניים באמצעות מיילים נגועים או אתרי אינטרנט. שימו לב במיוחד לכל תוכנית אנטי-וירוס מזויפת שטוענת שהציוד שלכם נגוע ויש לנקות אותו. אם לא תוכנת האנטי-וירוס אתה משתמש בה, התעלם מההודעה.

5. תוכנות כופר

כופר עושה את מה ששמה מציע. ברגע שהוא יקבל גישה למכשיר או לרשת, הוא ינע מהמשתמשים גישה לנתונים או מערכות ספציפיות עד שתשלם כופר להאקר. תשלום הכופר עלול לא תמיד לגרום לשחרור נתונים או מערכות. קבצים שהורדו יכולים לעיתים קרובות להיות מקור לתוכנות כופר. והם דורשים סוג מסוים של מומחיות כדי להסיר גם מבלי לשלם כופר.

6. Rootkit

הן תוכנה זדונית המאפשרות גישה מרחוק למחשב מבלי שמשתמשים או תוכנות אבטחה מודעים לכך. לאחר התקנת ערכת שורש במחשב, פושעי סייבר יכולים לשים את ידם על כמעט כל דבר – ולעשות כמעט הכל. ערכות שורש מתגלות על ידי חקירת התנהגות ופעילות מוזרות של המחשב. יש להסיר אותם גם באופן ידני. כדי להימנע מהתקפת rootkit, עדכן חומרה, תוכנה ויישומים בכל עת כדי לסגור פערי אבטחה. בנוסף, לעולם אל תוריד קבצים או תוכניות חשודים.

7. תוכנות ריגול

תוכנות ריגול הן סוג של תוכנות זדוניות שמרגלות אחר משתמשים, אוספות מידע על פעילות המחשב שלהן והקשתן. הם יכולים גם לגנוב מידע ונתונים חשובים, להתאים את הגדרות האבטחה כדי להקטין את הסיכוי להתגלות ולגרום לבעיות בחיבור לרשת. תוכנות ריגול מדביקות לעיתים קרובות מחשב על ידי היותן כלולות בתוכנות לגיטימיות או בסוסים טרויאניים. למרבה המזל, מכיוון שלא כל תוכנות הריגול זדוניות באמת, לעתים קרובות קל להסיר אותן ממכשיר נגוע. עם זאת, נוכחות של תוכנות ריגול עשויה להצביע על פגיעות קשה שעלולה לנצל סוג מסוכן יותר של תוכנות זדוניות.

ההגנה הטובה ביותר מפני תוכנות זדוניות

ההגנה הטובה ביותר עבור הרשת שלך מפני תוכנות זדוניות היא תוכנת ניטור-וירוס חזקה ותוכנת חומת אש משולבת התקנים נוספים כמו MFA או 2FA. בחר תמיד תוכנה שתוכל לזהות, להסגר ולהסיר תוכנות זדוניות. כדאי גם לעדכן מכשירים ותוכנות. עדכונים רבים מכילים תיקוני אבטחה. לבסוף, השתמש רק בתוכניות, תוכנות וקבצים (כולל קבצים מצורפים לדוא"ל) ממקורות שאתה מכיר וסומך עליהם. אם יש ספק, לעולם אל תלחץ על הודעות או קבצים חשודים או לא מוכרים.

מתקפות סייבר התפשטו במהירות, אז היו מוכנים

ידוע כי מתקפות סייבר מתפשטות בקצב מהיר מאוד. על פי מאמר ב- CNN Business , האקרים ששולחים כמויות גדולות של הודעות דוא"ל יכולים לעתים קרובות להערים על מישהו ליפול לתכנית שלהם בתוך 82 שניות. ברגע שלהאקר יש את המידע שהם רוצים או שיש לו גישה לרשת של הקורבן הראשון, הם בדרך כלל יסתובבו ויפנו לחברה דומה באותו אופן תוך 24 שעות. כדי למנוע מהעסק שלך להיות קורבן להתקפה של תוכנות זדוניות, עליך להיות בעל תוכנת ניטור אנטי – וירוס שיכולה לזהות במהירות ולמנוע איומים. כאן תוכלו לפנות למקצוענים ברשת מתקדמת בכדי לספק לעסק שלכם את הפתרונות הנחוצים.

היה יזום בלחימה בתוכנות זדוניות

אחד משירותי IT המנוהלים הרבים של חברת אקטיביט הוא ניטור מרחוק ואנטי-וירוס מנוהל שלנו. פתרון זה מתעדכן כל הזמן כדי להישאר מעודכן בהגנה מפני תוכנות הזדוניות ואיומי האבטחה האחרים לעסק שלך. באמצעות אנטי-וירוס מנוהל, עסקים יכולים להיות פרואקטיביים בהגנה על עצמם ולא בתגובה. אם אי פעם יתגלה איום, טכנאים שלנו יקבלו הודעה מיידית. האיום ואז מוסדר או מתוקן מרחוק, מה שמאפשר לך להמשיך את יומך בהפעלת העסק שלך בידיעה שהוא בטוח ומאובטח. אם תרצה הגנה טובה יותר מפני איומי תוכנה זדונית, צור קשר ובקש הצעת מחיר .  

צרו קשר בטופס לפרטים נוספים או התקשרו 077-4000179

דרגו את המאמר post
דילוג לתוכן