טלפון 077-4000179, רחוב פריימן 5, ראשון לציון, שעות עבודה ראשון-חמישי 09:00-18:00 

מהו מחשוב ענן? כל מה שצריך לדעת על טכנולוגיה זו

מהו מחשוב ענן כל מה שצריך לדעת על טכנולוגיה זו

מהו מחשוב ענן? כל מה שצריך לדעת על טכנולוגיה זו

זמן קריאה: 11 דקות.

מהי טכנולוגיית ענן בשפה רגילה?

טכנולוגיית ענן (או מחשוב) הוא כוח מחשוב שהלקוח שקונה כגון שירותים, מסדי נתונים, יישומים וכו' באינטרנט תמורת תשלום.

איך עובד מחשוב ענן?

חברות ועסקים במקום שיהיה להם תשתית מחשוב או מרכזי נתונים (שרתים) משלהם, חברות יכולות לשכור גישה לכל דבר, החל מאפליקציות ועד אחסון מספק שירותי ענן.

אחד היתרונות של שימוש בשירותי מחשוב ענן הוא שחברות יכולות להימנע מעלויות וקשיים הקשורים בבעלות ותחזוקה של תשתית IT משלהם, ובמקום זאת פשוט לשלם עבור השימוש למישהו אחר שינהל עבורכם את כל "הכאב ראש".

אילו שירותי מחשוב ענן זמינים?

שירותי מחשוב ענן מכסים כיום מגוון רחב של יכולות, החל מאחסון נתונים, כוח מחשוב ועד עיבוד מידע בשפה טבעית ובינה מלאכותית, כמו גם ליישומי משרד סטנדרטיים. כמעט כל שירות שאינו דורש קרבה פיזית לציוד המחשבים בו אתם משתמשים ניתן לספק כעת דרך הענן.

כמה דוגמאות למחשוב ענן?

כמה דוגמאות למחשוב ענן

כמה דוגמאות למחשוב ענן

מחשוב ענן הוא בבסיס מספר עצום של שירותים. זה כולל שירותים שאתם כבר מכירים ואולי גם משתמשים כמו ג'ימייל או גיבוי מבוסס תמונות בענן של תמונות בסמארטפון שלך כמו iCloud, כמו כן שירותים כאלה מאפשרים לארגונים גדולים למקם את כל הנתונים שלהם ולהריץ את כל היישומים שלהם בענן. נטפליקס מסתמכת על שירותי מחשוב ענן כדי להפעיל את שירות הזרמת הוידיאו שלה ומערכות עסקיות אחרות לדוגמה.

מחשוב ענן הופך לאופציית ברירת המחדל עבור יישומים רבים: ספקי תוכנה מציעים יותר ויותר את היישומים שלהם כשירותים באינטרנט, ולא כמוצרים נפרדים, ומשנים למעשה את התעשיה מכיוון של רכישה חד פעמית בסכום גבוה למודל של מנוי בשכירות חודשית. עם זאת, למחשוב ענן יש חסרון פוטנציאלי, מכיוון שהוא יכול גם ליצור עלויות חדשות וסיכונים חדשים עבור חברות המשתמשות בהן.

מדוע זה נקרא מחשוב ענן?

התפיסה הבסיסית של מחשוב ענן היא שמיקום השירות ופרטים רבים, כמו החומרה או מערכת ההפעלה עליה הוא פועל, אינם רלוונטיים במידה רבה למשתמש. עם זה בחשבון, מטאפורת הענן הושאלה מתכניות רשת תקשורת ישנות בהן הציבור הטלפוני המיתוג (ואז האינטרנט) הוצג לעיתים קרובות כענן כדי לציין שזה פשוט לא משנה – זה היה רק ​​ענן של דברים. עם זאת, עבור לקוחות רבים, מיקום השירותים והנתונים שלהם נותר נושא מפתח.

מה ההיסטוריה של מחשוב ענן?

מחשוב ענן כמונח קיים כבר מתחילת שנות האלפיים, אך הרעיון של מחשוב כשירות קיים הרבה יותר הרבה זמן – בשנות השישים, כאשר חברות המחשבים אפשרו לחברות ובתי עסק לשכור זמן במיינפריים (* שרת גדול מאוד שהיה לעיתים בגודל של חדר), במקום לקנות אותם בעצמך.

שירותי שיתוף זמן אלה הוצפו ברובם מצמיחת מחשבים אישיים, מה שהפך את בעלות המחשבים להרבה יותר נוחה ואז, בתורו, הגידול במספר מרכזי הנתונים הארגוניים שבהם חברות יאחסנו כמויות אדירות של נתונים.

אך הרעיון של חכירה של גישה לכוח מחשוב הופיע שוב ושוב – בקרב נותני שירותי יישומים, בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. אחרי זה הגיע מחשוב ענן, שבאמת השתלט עם הופעת התוכנה כשירות וספקי מחשוב ענן גדולים במיוחד כמו אמזון שירותי אינטרנט.

כמה חשוב הענן?

כמה חשוב הענן?

כמה חשוב הענן?

על פי IDC, יותר משליש מכל הוצאות ה- IT בעולם נדרשים לבניית תשתית לתמיכה במחשוב ענן. בינתיים, עלות מחלקות ה- IT הפנימיות המסורתיות ממשיכה לרדת ככל שעומסי העבודה המחשוביים ממשיכים לעבור לענן, בין אם מדובר בשירותי ענן ציבוריים המוצעים על ידי ספקים או עננים פרטיים שנוצרו על ידי הארגונים עצמם.

מחקר צופה כי השנה כשליש מהוצאות ה- IT הארגוניות יהיו על שירותי אירוח ושירותי ענן, "מה שמעיד על תלות הולכת וגוברת במקורות חיצוניים לתשתיות, יישומים, ניהול ושירותי אבטחה." אנליסט גרטנר צופה שעד שנת 2021 מחצית מהארגונים העולמיים יעברו לשימוש  במחשוב ענן.

על פי גרטנר, ההוצאה העולמית לשירותי ענן השנה הגיעה ל -260 מיליארד דולר, לעומת 219.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. הטכנולוגיה גם צומחת מהר יותר מכפי שצפו אנליסטים. אך לא ברור כמה מהביקוש הזה מגיע מחברות שבאמת מעוניינות לעבור לענן, וכמה נוצר על ידי ספקים שמציעים כעת גרסאות ענן בלבד של המוצרים שלהם (לעיתים קרובות מכיוון שהם רוצים להתרחק ממכירת רישיונות חד פעמיים למכירה פוטנציאלית מנויים בענן רווחיים וצפויים יותר).

מהי תשתית כשירות (IaaS)?

ניתן לחלק את מחשוב הענן לשלושה דגמי מחשוב ענן. תשתית כשירות (IaaS) מתייחסת לאבני הבניין הבסיסיות של המחשוב שניתן לשכור: שרתים פיזיים או וירטואליים, אחסון ורשתות. זה אטרקטיבי עבור חברות שרוצות ליצור אפליקציות כבר מההתחלה ורוצות לשלוט כמעט בכל האלמנטים עצמן, אך לשם כך יש צורך בחברות שיש להן את הכישורים הטכניים כדי שתוכלו לארגן שירותים ברמה זו. מחקר שערך אורקל מצא ששני שליש ממשתמשי IaaS אמרו כי שימוש בתשתיות מקוונות מקלה על חדשנות, מקטין את זמנן לפרוס יישומים ושירותים חדשים ומפחית משמעותית את עלויות התחזוקה השוטפות.

דוגמאות:  שירותי אינטרנט של אמזון (AWS), Microsoft Azure, Google Compute Engine.

שוב, בשפה פשוטה: ספקי IaaS פשוט מספקים את פלטפורמת החברה שלהם, אשר בתורם כבר מגדירה לחלוטין את המערכת כולה.

מהי פלטפורמה כשירות (PaaS)?

פלטפורמה כשירות (PaaS) היא הרמה הבאה, כמו גם אחסון בסיסי, רשתות ושרתים וירטואליים, אשר יכללו גם את הכלים והתוכנה אותם מפתחים צריכים לבנות יישומים על גבי: הכוללים תוכנות תווך, ניהול מסד נתונים ומערכות הפעלה. וכלי פיתוח.

דוגמאות:  Windows Azure, Heroku, Apache Stratos.

שוב, בשפה פשוטה: ספקי PaaS מספקים את פלטפורמת החברה שלהם, הם גם עוזרים בהקמת מערכות מסוימות.

מהי תוכנה כשירות (SaaS)?

תוכנה כשירות (SaaS) היא ככל הנראה גרסת מחשוב ענן שרוב האנשים רגילים להם בחיי היומיום. הציוד הבסיסי ומערכת ההפעלה אינם קשורים למשתמש הקצה שמתחבר לשירות באמצעות דפדפן אינטרנט או אפליקציה.

על פי החוקרים,  SaaS היא הפלטפורמה המובילה מכיוון שהם נותנים לחברות ובתי העסק שקט ללא ורך להתרכז בכל שום עניין בנושא המיחשוב, כאשר ספק השרת ענן מנהל עבורם את כל נושאי המחשוב,

דוגמאות:  Salesforce, Microsoft Office 365, מדיה חברתית, JivoSite, ועוד.

יתרונות מחשוב ענן

היתרונות המדויקים יהיו תלויים בסוג שירות הענן המשמש, אך למעשה השימוש בשירותי הענן פירושו שחברות אינן צריכות לקנות או לתחזק את תשתית המחשוב שלהן.

אינך צריך עוד לקנות שרתים, לשדרג מערכות הפעלה או להפסיק לשדרג חומרה או תוכנה אם זה לא מעודכן, שכן הספק דואג לכך. ליישומים רגילים, כגון דוא"ל, הגיוני לעבור לספק ענן ולא להסתמך על כישוריך האישיים. חברה המתמחה במכירה של שירותים אלו עשויה להיות בעלת כישורים טובים יותר וצוות מנוסה יותר ממה שחברה קטנה יכולה להרשות לעצמה לשכור, כך ששירותי ענן יכולים לספק שירותים מאובטחים ויעילים יותר למשתמשי קצה.

השימוש בשירותי ענן פירושו שחברות יכולות ליישם במהירות פרויקטים ולבדוק מושגים ללא רכש ממושך ועלויות גבוהות מראש, שכן חברות משלמות רק עבור המשאבים שהם צורכים. תומכי מחשוב ענן מכנים לעיתים קרובות מושג זה של זריזות עסקית יתרון מרכזי. היכולת להפעיל שירותים חדשים ללא הזמן והמאמץ הכרוכים ברכישות IT מסורתיות, אמורה לגרום לכך שעבודה עם יישומים חדשים היא מהירה יותר.

עבור חברה עם אפליקציה או תוכנה שיש לה שעות שימוש ספציפיות, למשל, המשמשת רק בשעות מסוימות של השבוע או השנה, יתכן שהיא תהיה הגיונית כלכלית למקם אותה בענן ולא להקצות חומרה ותוכנה, מכיוון שרוב הזמן השרת עומד בחוסר מעש. מעבר ליישום מבוסס ענן לשירותים כמו דואר אלקטרוני או CRM יכול להקל על העומס על אנשי IT פנימיים, ואם יישומים כאלה לא מביאים יתרון תחרותי גדול, השלכות אחרות יהיו חשובות.

היתרונות והחסרונות של מחשוב ענן

היתרונות והחסרונות של מחשוב ענן

היתרונות והחסרונות של מחשוב ענן

מחשוב ענן אינו בהכרח זול יותר מצורות מחשוב אחרות, כשם ששכירות לא תמיד זולה יותר מאשר לקנות בטווח הרחוק. אם לאפליקציה יש דרישות קבועות וצפויות לשירותי מחשוב, יתכן וחסכוני יותר לספק שירות זה בכוחות עצמו.

חברות מסוימות עשויות להימנע מהוצאת נתונים רגישים לשירות שמשמש גם את המתחרים. SaaS גם אומר שאתה משתמש באותם יישומים כמו המתחרה שלך, מה שעלול להקשות על יצירת יתרון תחרותי כלשהו אם יישום זה הוא המפתח לעסק שלך.

למרות שזה יכול להיות קל להתחיל להשתמש ביישום ענן חדש, העברת נתונים או אפליקציות קיימות לענן יכולה להיות הרבה יותר מורכבת ויקרה. ונראה כי כרגע יש מחסור בכישורי ענן בקרב עובדים עם DevOps (* זו מתודולוגיה שמכוונת לאינטראקציה של מתכנתים ומנהלי מערכות כדי להגדיל את תדירות העברת המידע) וידע בתחום ניטור וניהול ענן.

ולבסוף, כמובן, תוכלו לגשת ליישומים שלכם רק אם יש לכם חיבור לאינטרנט.

מה עם אבטחת ענן?

כמובן שחברות רבות נותרות מודאגות מאבטחת שירותי הענן, אם כי פריצות אבטחה הן נדירות. כמה בטוחים לדעתכם כי מחשוב ענן יהיה תלוי במידה רבה עד כמה מאובטחות המערכות הקיימות שלכם. מערכות פנימיות המנוהלות על ידי צוות שיש להם חששות רבים אחרים עשויות לדלוף יותר ממערכות הנשלטות על ידי מהנדסי ספקי ענן המגנים על תשתית זו.

עם זאת, בעיות אבטחה נמשכות, במיוחד עבור חברות שמעבירות את הנתונים שלהן בין שירותי ענן רבים, מה שמוביל לעלייה במספר כלי אבטחת הענן העוקבים אחר נתונים העוברים לענן וממנו, כמו גם בין פלטפורמות ענן. כלים אלה יכולים לאתר שימוש במרמה בנתונים בענן, הורדות לא מורשות ותוכנות זדוניות. עם זאת, יש לכך השפעה כספית ומפחיתה את הפרודוקטיביות: כלים אלה יכולים להפחית את ההחזר על ההשקעה בענן בכ -5% -10%, ובתפוקה של 5-15%. ארץ המוצא של שירותי ענן מדאיגה גם ארגונים מסוימים.

מהי ענן ציבורי?

ענן ציבורי הוא מודל מחשוב ענן קלאסי בו המשתמשים יכולים לגשת לכמויות גדולות של כוח מחשוב דרך האינטרנט (בין אם זה IaaS, PaaS או SaaS). אחד היתרונות המשמעותיים כאן הוא היכולת לשנות את גודל השירות במהירות. לספקי מחשוב ענן יש כוח מחשוב אדיר שהם חולקים בין מספר גדול של לקוחות. קנה המידה העצום שלהם אומר שיש להם מספיק יכולות מילואים שהם יכולים להתמודד איתם בקלות אם לקוח מסוים זקוק למשאבים רבים יותר, וזו הסיבה שהוא משמש לרוב ליישומים פחות רגישים הדורשים כמויות שונות של משאבים.

מה זה ענן פרטי?

ענן פרטי מאפשר לארגונים לנצל את הענן הציבורי, אך מבלי לדאוג להעברת השליטה על נתונים ושירותים, מכיוון שהוא מוסתר מאחורי חומת אש ארגונית. חברות יכולות לשלוט במדויק היכן מאוחסנים הנתונים שלהן, והן יכולות לבנות את התשתית כפי שהן רוצות – בעיקר עבור פרויקטים של IaaS או PaaS – כדי לספק למפתחים גישה למאגר כוח מחשוב המדרג לפי דרישה מבלי לפגוע באבטחה.

מהו ענן היברידי?

ענן היברידי הוא מעט מכל אחד מהם. חלק מהנתונים בענן הציבורי, חלקם פרויקטים בענן הפרטי, מספר ספקים ורמות שונות של שימוש בענן. על פי TechRepublic, הסיבות העיקריות לבחירת ענן היברידי הן תכנון התאוששות מאסון והרצון להימנע מעלויות חומרה בעת הרחבת מרכז נתונים קיים.

האם גיאוגרפיה חשובה למחשוב ענן?

מסתבר שהרגע הזה באמת חשוב. למעשה, הגיאופוליטיקה גורמת לשינויים משמעותיים עבור משתמשים וספקי ענן. ראשית, יש בעיית עיכוב: אם יישום מגיע ממרכז נתונים בצד השני של כדור הארץ או מצדו השני של רשת צפופה, יתכן שתגלה שמידע מעובד לאט יותר בהשוואה לחיבור מקומי.

שנית, יש את הבעיה של בעלות על הנתונים. חברות רבות, במיוחד באירופה, צריכות לדאוג היכן מעובדים ומאוחסנים הנתונים שלהם. חברות אירופיות חוששות כי למשל, אם נתוני הלקוחות שלהם יאוחסנו במרכזי נתונים בארצות הברית או (בבעלות חברות אמריקאיות), הם עשויים להיות זמינים לרשויות אכיפת החוק האמריקאיות. כתוצאה מכך, ספקי שירותי ענן גדולים יוצרים רשת אזורית של מרכזי נתונים, כך שארגונים יוכלו לאחסן את הנתונים שלהם באזור שלהם.

צרו קשר למידע נוסף והצעת מחיר 077-4000179

צוות הסיסטם שלנו יבצעו אפיון בבחירת תשתית אמינה ומהירה, תכנון ויישום מעבר עם מינימום תקלות.
מחשוב הענן יאפשר לכם לחסוך בהוצאות ולהישען על תשתיות מחשוב יציבות, זמינות ומאובטחות, התקשרו עכשיו לייעוץ 077-4000179

מחירים של שרת ענן וירטואלי הוא נגזרת מכמות המשאבים שאתם צריכים להרצת כל התוכנות שלכם וכמות המשתמשים אשר יתחברו לשרת, כעיקרון שרת ענן בסיסי מתחיל ב 400 ₪ + מע"מ ומחירו עולה בהתאם לשירותים הנדרשים על פי הצרכים שלכם, התקשרו עכשיו לאפיון חינם של השרת שמתאים עבורכם בטלפון 077-4000179

4.9/5 - (213 votes)
דילוג לתוכן