מחשוב ענן
מהו מחשוב ענן ?
מחשוב ענן הוא שם כולל לכל פעולות המחשוב שמתבצעות בשרת חיצוני שיש אליו חיבור דרך רשת האינטרנט. מה שמכונה "ענן" הוא בעצם אותו שרת חיצוני. החידוש הגדול שיש בשירותי מחשוב ענן הוא שהם מתבצעים למעשה באינטרנט.
אם בעבר כל חברה הייתה צריכה שרתים פרטיים משלה על מנת לאחסן מידע ורשת פנימית שתוכל לחבר את כל המחשבים לשרת המרכזי שבו מאוחסנים הקבצים – בעזרת מחשוב ענן ניתן להסתפק בחיבור לאינטרנט של המחשבים. באמצעות העבודה על מחשוב ענן ניתן לגשת לקבצים שמאוחסנים בענן מכל מקום.
ישנם שירותי מחשוב רבים שמוצעים על גבי ענן. למעשה, גם שירותי הדואר האלקטרוני הפרטיים שלנו (כמו Gmail או Yahoo), מתבצעים בענן. כך מחשוב הענן הפך למעשה לנחלת הכלל כבר לפני מספר שנים.
כאשר יש לכם תיבת דואר אלקטרוני של Gmail, למשל, אתם יכולים לגשת אליה מכל מקום בעולם בעזרת הזדהות באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלכם. הודעות הדואר אינן מאוחסנות במחשב האישי שלכם, אלא נמצאות בענן. לכן ניתן לגשת אליהן מכל מחשב ובכל מקום.
במהלך השנים פותחו שירותים רבים נוספים כך שיתאימו לעבודה בענן. ישנן מערכות CRM שמוצעות בענן, ישנן תוכנות לעיבוד תמלילים וניהול נתונים המוצעות בענן (כמו שירותי אופיס 365, לדוגמה) וכיום ניתן להפיק אפילו קבלות וחשבוניות באמצעות שירותים הניתנים בענן.
היתרונות של עבודה בענן
לעבודה בענן יש יתרונות רבים. אחד מהיתרונות המובהקים של גישה מכל למקום למידע של העסק הוא היכולת לעבוד מכל מקום. אם בעבר כדי שעובד יוכל לעבוד מחוץ למשרד היה צורך בפתרונות תקשורת מורכבים (כמו חיבור VPN), כיום כל עובד יכול לגשת לקבצים שלו ולעבוד גם מהבית. עבודה מהבית היא טרנד שתופס תאוצה בשנים האחרונות, ובייחוד בתקופה האחרונה. בעזרת פתרונות מחשוב ענן ניתן בקלות ליישם תהליכים של מעבר חלקי או מלא לעבודה מהבית.
יתרון משמעותי נוסף הוא שכל המידע תמיד מגובה בענן. כאשר עושים שימוש בתוכנת CRM שמצויה בענן, למשל, כל המידע על הלקוחות מגובה תמיד בשרת חיצוני וקיים סיכוי נמוך מאוד שהמידע ייפגע או יינזק. כמובן שבמקרים כאלו חשוב מאוד לשמור על נושא אבטחת המידע, אך זהו חלק בלתי נפרד גם כן מעולם שירותי הענן.
בנוסף, כאשר המידע נשמר בבסיסי נתונים בענן, גיבוי בענן נעשה באופן אוטומטי ומתמיד. ברגע שהעבודה על השירות בענן מסתיימת, הכל כבר שמור ומגובה בענן – כך שאין צורך לבצע בכל פעם גיבוי יזום של המידע וקבצי העבודה.
מחשוב ענן חוסך לכם כסף
יתרון משמעותי נוסף של עבודה על גבי מחשוב ענן הוא החיסכון הכספי שהוא מאפשר לעסק שלכם. הסיבה לחיסכון הכספי היא בעיקר שכבר אין צורך להחזיק מידע רב על שרתים מקומיים. הדבר מייתר הוצאות על ציוד טכני ושרתים מקומיים, וכן מפחית את עלויות האחזקה והתמיכה של שרתים אלו.
שירותי ענן בדרך כלל כוללים תשלום חודשי קבוע, אך מדובר בהוצאה פחותה בהרבה מאשר ההוצאה על אחזקת המידע באופן מקומי. בנוסף, תוכנות המוצעות בענן אינן דורשות התקנה באופן נפרד בכל מחשב ומחשב, אלא מתבצעת אליהם גישה דרך רשת האינטרנט.
החיסכון הכספי נגרם גם על ידי חיסכון בהוצאות הקשורות בתפעול ובאחזקה של מערכות המחשוב המקומיות. אחזקת שרת מקומי יכולה להיות דבר יקר, וכאשר העבודה מתבצעת בענן – אין צורך בהוצאות אלו, בדרך כלל נהוג לשלב עם ספק השרות ענן גם שירותי Help Desk.
מחשוב ענן מייעל תהליכי עבודה
הגישה שיש לשירותי הענן מכל מקום יכולה לסייע מאוד בייעול תהליכי עבודה. שירותים הניתנים בענן (כמו אופיס 365, לדוגמה) מאפשרים לעבוד במקביל על קבצים. כאשר עובדים באופן מקומי על קובץ כלשהו, שנמצא רק על המחשב או בשרת המקומי, לא ניתן לבצע עבודה משותפת. לעמת זאת, עבודה במחשוב ענן מאפשרת במקרים רבים לנהל פרויקטים משותפים בקלות רבה יותר.
בנוסף, קל מאוד לספק תמיכת משתמשים לשירותי ענן. מאחר והתוכנה או השירות נמצאים בענן ומנוהלים באופן חיצוני – התמיכה יכולה להתבצע באופן מיידי וללא דיחוי. אנשי התמיכה של מערכות מחשוב ענן יכולים לגשת בקלות לכל חשבון משתמש ולפתור את התקלה שהופיעה בו או לסייע בהסבר על הפעולות הנדרשות.
איך בוחרים חברה שתסייע לכם במעבר לענן
במקרים רבים יש צורך לבצע מיגרציה של שירותים מסוימים לעבודה בשירותי מחשוב ענן. ישנן חברות תמיכה ופתרונות מחשוב שמתמחות במיגרציה של שירותים לענן. באופן כזה ניתן להעביר את המידע העסקי של החברה ואת הכלים בהם נעשה שימוש בקלות לעולם מחשוב הענן. לדוגמה, דואר אלקטרוני שבעבר היה מחובר לשרת מקומי יכול לעבור בקלות לשירות דואר אלקטרוני בענן.
חברת פתרונות IT מקצועית המתמחה בתמיכה בשירותי מחשוב ענן יכולה לסייע לכם גם להעביר את השירותים שאתם משתמשים בהם לענן וגם ולהעניק לכם תמיכה טכנית מקיפה בכל עת. ,
כדאי לעבוד עם חברת מחשוב ענן שמציעה גם שירותי מחשוב לעסקים כוללים אחרים – כמו אבטחת מידע והגנה מפני איומי סייבר, שירותי Help Desk ותמיכה מרחוק וכן הגעה פיזית לעסק ופתרון תקלות שונות.
לסיכום
עולם שירותי מחשוב הענן מגלם בתוכו הזדמנויות רבות לייעול תהליכי עבודה, לחיסכון כספי משמעותי ולשיפור אפשרות הגיבוי של המידע העסקי שלכם. אם עוד לא התחלתם לעבוד באופן כזה, הגיע הזמן לעשות את הצעד הראשון ולהתקדם לעולם מחשוב הענן.
הדבר יכול לייעל את העבודה של העסק שלכם, לאפשר גישה מהבית של העובדים למשאבים ולמידע ולחסוך בהוצאות רבות. כדאי לבחור בחברה הנכונה שתעבוד אתכם על המעבר של שירותים שונים למחשוב ענן, כך שתקבלו את השירות המקצועי והטוב ביותר.